Meest gestelde vragen
Oftwel: de FAQOmdat de term "Zoekmachine Optimalisatie" nog niet voor iedereen 100% duidelijk is, wordt er nog vaak gezondigd tegen volgende regels :
- 1)Geen achterliggend plan : ken uw doelpubliek en wat zij nodig hebben.
- 2)Keyword's kiezen op basis van het volume. Bv op de term auto's focussen ipv op een specifieke term zoals "porsche kopen".
- 3)Keyword's kiezen die niet echt te maken hebben met de website. Stel je bent een auto verkopen in leuven, dan moet je je niet bezighouden met de term "Leuven" maar bv "auto verkoper leuven".
- 4)Gebruik keyword's die uw doelpubliek gebruikt om te zoeken. bv jij focust je op de term "advocaat" terwijl de mensen die op zoek zijn naar een advocaat achter de term "advocaten bureau" gebruiken.
- 5)Denken dat alle zoekmachines hetzelfde zijn : Google, Msn, Yahoo, .. hebben elk hun eigen algoritme met hun eigen specifieke kenmerken.
- 6)Keyword frequentie : vaak gaan mensen er nog vanuit wanneer hun keyword bv 5% voorkomt in de tekst dat ze goed gewerkt hebben. Zorg gewoon voor een informatief artikel, gebruik het keyword waar nodig en overdrijf niet. Informatie voor alles !
- 7)Slechte titels. Zorg ervoor dat elke pagina van uw website een duidelijke titel heeft. Gebruik dus niet voor elke pagina Banketbakker Jos maar Banketbakker Jos gebakjes, Banketbakker Jos taarten, ...