Crowdmarketing

Teksten die je kunt opdelen en delen

Is 2012 het jaar dat deze blog opgeheven kan worden? Gaan we weer teksten schrijven voor mensen? Google is daar duidelijk over; koop geen links, schrijf niet rond bepaalde zoektermen, etc.

Google zoekt de bron en accepteert geen 'duplicate content' meer (panda update). Linkbuilding? Het gaat google niet om de website-eigenaren. De gebruikers daar gaat het om; social media. Wat gedeeld wordt dat is belangrijk.

Twee belangrijke veranderingen dus; schrijf voor mensen en maak je content beschikbaar voor de verschillende social media. Kortom teksten die je kunt opdelen en delen. Midden 2009 schreef ik al Wie heeft er straks nog een website?.

RSS was een van de eerste vormen van nieuws delen in kleine stukjes. Nu is er twitter, facebook, pinterest, enz.

Waar hebben we het dan over? Crowdmarketing en de multi-channelbenadering. Kortom er kan hier nog voldoende geschreven worden, maar het zal absoluut minder gaan over seo zoals we dat gewend waren. Niet minder belangrijk, want wie de hierboven beschreven trends niet of niet voldoende implementeert zal klanten gaan verliezen.

Klanten dus; teksten voor klanten hoe ging dat ook alweer? De koopmotieven, Carl Jung ( 1875 - 1961) mooi beschreven door Miranda Apeldoorn (@ZinVol). Zie: "Wanneer leent een klant je zijn oor?". Welke rol speelt "status" in de crowdmarketing? En lees tot slot nog eens "Drie tips om je lezer in de ja-stand te krijgen" van Maria Neele (@marianeele).

Andere bronnen:

Door : Bass Op : 03-04-2012, 23:44

Gepost in de categorie : Crowdmarketing

Tags : koopmotieven, seo, webteksten, cms, crowdmarketing 

Deze pagina is onderdeel van W3masters